mandag 25. januar 2016

Baklengs marsj og Stoppsignal

Igår så hadde vi 2 treningsøkter i hallen.
Første økta så startet jeg med å belønne kontakt i baklengs marsj (spyttet da godbiten), før vi gikk over til å trene sitt under baklengs marsj. Jeg brukte fløyta når hun sku sitte (dvs når jeg trudde at hun kom til å sette seg så blåste jeg sitt), hvilket fungerte bra. Vi hadde to ganger hvor hun ikke satte seg uten bare ble stående, så jeg må trene mere på selve stoppsignalen. Den er hun ikke så sikker på enda.

Andre økta så gjorde vi nettopp det. Frivillig sitt + la på fløytesignal når hun satte seg. Rett og slett bare for å få terpe mere på at den signalen betyr sitt :-) Klara er veldig flink som vanlig. Var ikke så veldig gira med leken etter andre økta, men det var fordi at Per-Eirik klikket og belønnet Kaiser, og da vil hun i grunn heller dra dit.. Mat er sterkest - så enkelt er det. Leken blir lett valgt bort hvis det er mulighet for mat andre plasser :-) Kanskje jeg rett og slett må kjøre en treningsøkt hvor vi leker mens vi har mat som forstyrrelse, og hvor hun får klikk og værsegod når hun får springe til maten.. hm.. må tenke litt på det :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar