fredag 8. januar 2016

Værsegod og kontakt

Igårkveld så kjørte vi en økt med 'Værsegod' inne på kjøkkenet, innlagt Kontakt :-). Jeg begynte med å ha godbiten i åpen hånd. Hvis hun prøvde å ta den så lukket jeg hånden. Når hun ser på meg så sier jeg 'værsegod' og hun får spise den :-) Egentlig så er det jo da to ting vi trener samtidig her, og det er kanskje litt urettferdig, men sånn er no livet av og til :-)  Jeg skal dog terpe litt mere på selve kommandoen 'værsegod' slik at hun vet hva det er, for hun er foreløpig litt usikker av og til hvis hun faktisk får ta den eller ikke. Trener også 'værsegod' ved matskålen, dvs hun må sitte å vente litt og får da ikke spise før hun får værsegod. Foreløpig så er det veldig fort (omtrent når matskåla blir satt ned på gulvet :-)), men når hun får en litt bedre forståelse så skal vi selvfølgelig øke tiden og :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar