lørdag 9. januar 2016

Jaktfot

På jaktkurset så har vi også fått i oppgave å begynne å trene jaktfot. Klara har jo da ikke trent noe slags fot som helst, så idag var det virkelig premiære :-) Jeg må jo bare si at denne lille dama her imponerer meg hver gang jeg trener. Hun har en sånn fokus på meg hele tiden, og jobber som bare det! Første økten når vi trente å finne posisjonen (kaster godbiten bak henne, snur meg fra henne og går ifra. Klikk og belønn når hun kommer opp på siden av meg) så var vi tre hunder ute å trente i hallen - jeg og Klara, AnnSofi og Twiggy samt AnneBritt og Kiron. Kun en gang måtte jeg stoppe henne fra å gå til en annen hund. Utover den gangen så hadde hun full fokus på meg, tross at vi gikk hulter om bulter og frem og tilbake alle tre. Jeg er så imponert!!

Her kommer en film fra hennes andre økt


Bortsett fra at de to første klikkene kommer akkurat nå hun hopper, så er det vel bare å erkjenne i en gang at jeg allerede hadde glemt bort at jeg sku bruke frisignal når jeg kastet godbit bakover :-(  Gammel vane er vond å vende, men skal skjerpe meg! Synes det er kjempevanskelig å huske, men har sagt åt treningskompisene mine at de må minne meg på hvis jeg ikke gjør det :-) Så håper at noen av oss husker det til neste gang :-P

Ellers så har hun jo da en tendens til å vilja komme litt langt frem da hun helst vil være i front av meg. Jeg rekker ikke mange klikk før hun er alt for langt frem og/eller for skjev før jeg må kaste bakover igjen. Men for å være den andre økta så synes jeg i grunn at hun er flink :-) Hun har veldig fokus på meg og vil veldig mye, så det er jo kjempebra :-)  Jeg må nok bli flinkere til å belønne henne i posisjon (når hun går rett) og passe på å belønne på utsiden av hodet hennes når hun går skjevt (slik at hun da retter seg opp). Og skal huske frisignalet. Frisignal. Frisignal. Frisignal. :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar