mandag 28. desember 2015

Treningsøkt på kjøkkenet :-)

I ettermiddag så tok jeg og Klara en liten treningsøkt på kjøkkenet :-) Vi plukket frem den store grønne balansematta til Fanny, og brukte den som plattform. Så etter mange klikk for å bare komme opp på den (hvilket hun gjorde i en gang, enkel plattform siden den er så stor), så begynte vi å trene litt sitt oppå den. Fortsatt belønning bak hver gang, slik at hun må oppå plattformen på nytt for hver gang. Brukte kommandoen 'Sitt' slik at hun får inn ordene også, skal prøve å være litt flinkere til å navngi adferdene når jeg jobber med Klara slik at hun faktisk vet hva det hun holder på med heter :-)

Etter litt sittrening så gikk vi over til ligg. Foreløpig så får jeg bare ligg fra sitt, men derimot så fikk jeg den ikke bare når hun er rett forran meg, uten også hvis hun kom opp på plattformen fra siden. Dvs at hun da la seg ned med siden til meg - søta :-)

Siste del av økten så trente vi plukke opp med den røde plastapporten til Kaiser. Den er nesten litt liten til henne (er akkurat like bred som snuten) så noen ganger plukker hun i 'kula', men prøver å være tru til å kun belønne når hun tar den korrekt. Vi trener ikke noe hold fast enda, uten økta gikk kun ut på å plukke opp, så klikket kommer tidlig. Hun slipper når klikket kommer, så neste økt tenker jeg blir under bevegelse slik at hun 'holder' litt lengre og ikke lærer seg at den bare skal opp i munnen og så spyttes ut igjen :-) Flink er hun no i hvertfall. Enda vi ikke har så mange grunnferdigheter inne helt enda, så må jeg jo si at vi er godt i gang. Hun er utrulig artig å jobbe med, og jeg sku bare ønske at jeg faktisk hadde litt større område å trene på da jeg gjerne bare blir sittende på gulvet her i stua.. Hun kommer jo ikke å skjønne noe når jeg en gang reiser meg og vi skal trene :-) :-) :-) Ja ja. Litt ris til egen bak skal jeg nok få laget til meg selv, og så skal jeg heller skjerpe meg å trene litt mere stående og :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar