tirsdag 8. desember 2015

Rygging!

I dagens treningsøkt så hadde jeg bestemt meg for at jeg sku trene kontakt, og da stående. Klara har litt vanskelig for å se enn i øyene, men jeg belønner også det at hun ser opp mot ansiktet mitt, så tenker jeg at øyekontakten kommer når hun blir tryggere i seg selv :-) Det å vente ut at hun sku høye blikket gjorde at hun rygget litt bak. Så vips så endret vi adferd å belønne, og gikk over til å belønne rygging. Utrulig artig å se hvor flink hun er - vi kom så langt som 4 klare steg bakover - imponert over lille jenta assa! Flere fine rygginger hvor hun virkelig skjønner at det er bakover hun skal for å bli belønnet <3 Hun prøvde seg også på noen sitter, men det ble ikke belønnet noe idag siden jeg ikke ville at hun sku låse seg i den uten prøve seg på andre adferder. Så vi fikk også belønnet noen sitt til stå, siden hun da fikk belønning for å reise seg opp igjen. Så sitt - stå er med andre ord også påbegynt :-) Gøy med valp! :-)

Renslighetstreningen går fremover :-) I natt så har hun sovet hele natten fra 2330 til 0530. Hun fikk ligge utenfor buren, i en liten krok mellom nattbordet og buren. Hun sov som en stein - jeg derimot våknet så snart noen rørte seg! Så trur det blir bur i natt igjen slik at jeg får sove.. :-) Hun har bare hatt ett uhell idag inne, og det var i morges. Ser ut til at hun har begynt å småtisse litt mindre, og faktisk tisser når vi går ut. Hvilket tyder på at blærekontrollen begynner å bli bedre :-)

Hun har ellers vært litt løs i magen idag, og har spist dårlig både til frokost og lunsj. Men hun spiste opp middagen sin, og forkulene gikk ned på høykant når vi trente :-) Har vært å kjøpt Canicur til henne som hun skal få et par dager frem til at magen har fått stabilisert seg litt igjen. Det kan se ut som om at hun er veldig følsom når det gjelder å introdusere mat, så får passe på å gjøre det forsiktig fremover. Heldigvis så fungerer det fint å belønne med forkuler enn så lenge, og litt kos og lek da :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar